Etický kodex pracovníků Jedličkova ústavu
Platnost od: 01. 02. 2024 / Standard č. 2
Pracovníci a klienti mezi sebou:
- Respektují jedinečnost každého člověka (původ, etnikum, rasu, barvu pleti, jazyk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, vyznání, politické přesvědčení).
- Respektují právo člověka na přání, potřeby, názory, postoje.
- Posilují silné stránky lidí kolem sebe.
- Podporují lidi v samostatném rozhodování a respektují jejich volbu.
- Podporují lidi v nezávislosti na sociální službě.
- Chrání důstojnost lidí.
- Chrání lidská práva druhých osob.
- Respektují seberealizaci, která neomezuje stejné právo druhých osob.
- Brání diskriminaci.
- Podporují začleňování lidí se zdravotním postižením do společnosti.
- Chrání soukromí a důvěrnost informací.
- Data a informace požadují a uchovávají výhradně s ohledem na potřebnost při zajištění služeb.
Pracovníci i klienti ve vztahu ke společnosti
- Svým jednáním na veřejnosti zvyšují povědomí a respekt k lidem se zdravotním znevýhodněním.
Pracovníci ve vztahu k organizaci a ke kolegům
- Postupují podle Vize a Poslání organizace.
- Respektují odbornost a zkušenost svých kolegů a spolupracují s nimi.
- Postupují jednotně a usilují o nejlepší možnou kvalitu služeb organizace.
- Kritické připomínky řeší diskrétně na vhodném místě (nikdy před klienty).
- Jednají profesionálně, nestranně, nezávisle, a pravdivě.
- Nepřijímají ani nevyžadují dary, které by mohly ovlivnit průběh poskytovaných služeb.
Připravila: Mgr. Kubicová Černá, Mgr. Pokorná B., p. Donátová, p. Burešová
Schválil: Mgr. Vladimír Ptáček, ředitel