Informace pro zájemce o službu

01

Jednání se zájemcem o službu

Zájemci o sociální službu mohou být o službě informování:
  • webové stránky Jedličkova ústavu
  • webové stránky Krajského úřadu Libereckého kraje, registr MPSV ČR
  • propagační materiály (letáky), periodika
  • osobně sociálními pracovníky nebo dalšími pověřenými pracovníky Jedličkova ústavu
02

Jednání a uzavření smlouvy o poskytování služby

  • žadatel podá žádost o sociální službu
  • žadatel o službu je srozumitelnou formou seznámen s podmínkami poskytování sociální služby
  • podmínkou poskytnutí sociální služby je sociálně nepříznivá situace žadatele
  • žadatel se zúčastní schůzky se sociálním pracovníkem s cílem stanovit potřeby žadatele, vhodnost, rozsah a cíle vybrané sociální služby
  • po schválení žádosti je uzavřena písemná smlouva ve dvou originálech
03

Důvody odmítnutí žadatele o službu ze strany poskytovatele

  • žadatel nespadá do cílové skupiny poskytované služby
  • žadatel vyžaduje takovou péči, kterou není poskytovatel schopen zajistit
  • zdravotní stav žadatele vyžaduje poskytnutí dlouhodobé ústavní péče ve zdravotnickém zařízení (duševní porucha, infekční onemocnění apod.)
  • kapacita sociální služby je naplněna
04

Stížnosti na poskytovanou službu

  • uživatel (zástupce uživatele) má právo stěžovat si a připomínkovat poskytovanou službu
  • stížnost může být podána ústně, písemně (i anonymně), elektronicky …
  • poskytovatel je povinen se stížností zabývat
  • vyřizování stížnosti se řídí vnitřním předpisem SQSS7 (Standard kvality sociální služby)
  • uživatel je informován o výsledku šetření stížnosti (kromě anonymní stížnosti)
05

Úhrada za poskytnutí sociální služby

  • sociální služby jsou poskytovány za úplatu
  • výše úhrady za poskytované sociální služby se řídí Zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, a Vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení Zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
  • informace o platném ceníku sociální služby získá žadatel před uzavřením smlouvy
  • o změnách v ceníku sociálních služeb jsou uživatelé předem informováni
06

Ukončení poskytování služby

  • uplynutím doby, na kterou byla sjednána smlouva o poskytování služby
  • úmrtím uživatele
  • písemnou dohodou mezi poskytovatelem a uživatelem ke sjednanému datu
  • písemnou výpovědí ze strany uživatele (kdykoli i bez udání důvodu)
  • písemnou výpovědí ze strany poskytovatele z důvodů, uvedených ve smlouvě

V případě dotazů nás kontaktujte

Asistentka ředitele
Radka Svatušková
top